Lloc: Local
Escudella Solidària (Passeig d’Olot 68, GIRONA)
Data:
Dimecres 18 de Gener de 2017
Hora: 20h
Ordre del
Dia:
1. Aprovació de l'Acta anterior.
2. Darreres informacions reunions amb propietari del local i membres actius
Associació Escudella Solidària, per tal de garantïr la continuitat en la gestió
del local i el projecte d'Escudella Solidària.
3. Renovació total de càrrecs de la Junta Directiva de l'Associació Escudella
Solidària.
4. Precs i Preguntes.
_________________________
1.D’acord amb el primer
punt de l’Ordre del Dia, es sotmet a aprovació l’Acta de l’Assamblea General de
l’11 de Novembre de 2016 (http://escudellasolidaria.blogspot.com.es/2017/01/acta-assamblea-general-escudella.html
).
No hi ha esmenes, i es dona per aprovada.
2.D’acord amb el segon
punt de l’Ordre, es donen les següents informacions sobre la reunió mantinguda
amb el Gestor del propietari del local:
-La reunió amb el propietari es celebra a mitjans de
Desembre de 2016.
-Abans de la reunió, demanem a l’Ajuntament de Girona un
document que certifiqui el fet que els 7.500€ dels Pressupostos Participats
2016 de Girona pertoquen a l’Associació Escudella Solidària, i que el retard en
el pagament d’aquesta partida és motivat per aspectes administratius que es
solucionaran el més aviat possible.
-Presentem aquest document al Gestor del propietari, amb el
qual volem aportar tranquilitat i confiança al propietari que el deute acumulat
es pagarà a mesura que se’ns abonin els terminis de la partida de Pressupostos
Participats 2016.
-El propietari accepta el document com a garantía de
pagament, però mostra la seva molestia perquè la situació hagi arribat fins a
aquest extrem. Acumular un deute de 8 rendes de lloguer fa pensar al propietari
en rescindir el contracte de lloguer si la situació no es regularitza abans de
la renovació del contracte.
-Tantmateix, la resta de pagaments relacionats amb la gestió
del local estan al dia degut a que depeníen de la generació de recursos
econòmics propis. I el propietari reconeix que l’únic deute va directament
lligat amb el retard del pagament dels Pressupostos Participats 2016.
-Amb tot això, ens comprometem a reconèixer el deute
esmentat i a fer abonaments en el compte del propietari del local a mesura que
se’ns abonin (60%, 20% i 20%, segons es presentin les justificacions
corresponents) les partides aprovades a les urnes al procés de Pressupostos
Participats 2016.
-Arribats a aquest punt, negociem amb el propietari el
reconeixement de finalitzar, a saldo zero, l’exercici 2016 fins a 31 de
Desembre. Un reconeixement bàsic per obrir la porta a qualsevol continuïtat amb
el contracte de lloguer a partir de 2017.
-El propietari reconeix aquest fet i condiciona la
continuitat del lloguer del local amb el fet que l’Entitat signant del
contracte continui siguent l’Associació Escudella Solidària. Així doncs, i
donat a que el propietari no llogarà el local a cap Entitat que no sigui
l’Associació Escudella Solidària, es plantegen dos escenaris:
a)Que l’Associació Escudella Solidària decidim continuar amb
el contracte de lloguer, amb la condició de liquidar el deute tant aviat
s’ingressin les partides corresponents dels Pressupostos Participats 2016 i
assolir regularitat de pagament al 2017, i es renovi automàticament la relació
contractual entre ambdúes parts.
b)Que l’Associació Escudella Solidària decidim rescindir el
contracte de lloguer, i deixem el local a 31 de Desembre de 2016.
-A més, el propietari ens diu que no reobrirà el procés de petició
d’obertura de la porta d’emergència fins que haguem liquidat el deute acumulat.
-Informem al propietari que traslladarem als membres de
l’Associació aquests escenaris i, si hi ha possibilitat d’articular una nova
Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària que decideixi continuar amb
el lloguer, notificarem al propietari el canvi de càrrecs i complirem amb els
compromisos per continuar amb el contracte signat.
-Un cop arribat a un acord amb el propietari del local,
traslladem aquesta informació en reunió oberta de l’Associació Escudella
Solidària.
-Un cop plantejats els diversos escenaris posibles, i amb el
Pla de Viabilitat del local el.laborat per NouSol a sobre la taula, debatim
sobre el futur del Projecte i les principals Entitats usuàries del local de
Passeig d’Olot (Associació SIRAJ o NouSol ONG) decideixen fer un pas endavant i
involucrar persones membres dels seus col.lectius a una futura Junta Directiva
de l’Associació Escudella Solidària.
-Les persones representants de l’actual Junta Directiva de
l’Associació reconeixen que ja han finalitzat una etapa a Escudella Solidària,
en la qual han assolit els objectius desitjats:
a)Habilitar, adequar, obrir i equipar, una infraestructura
potent al servei de tothom qui n’hagi volgut fer ús.
b)Haver
actuat de paraigües legal i físic als projectes individuals i col.lectius que
s’han tirat endavant dins d’Escudella Solidària.
c)Haver consolidat Escudella Solidària com una Associació
activa i reconeguda a la ciutat de Girona, la qual té accés a presentar-se a
subvencions i/o fer d’altres gestions amb l’administració pública.
d)Haver teixit relacions i sinergies amb d’altres Entitats i
Col.lectius del territori, tal i com demostra les memòries d’activitat de
l’Associació desde l’any 2013. Una activitat densa que deixa moltes víes
obertes de col.laboració amb d’altres actors socials de la ciutat (Entitats,
Col.lectius, Ajuntament, Centres Cívics,…).
e)Aconseguir que els principals col.lectius participants al
local i, per extensió, al Projecte Escudella Solidària, configurin un equip de
gestió compartida del dia a dia de l’Associació i s’impliquin activament
entrant a la Junta Directiva d’Escudella Solidària. Una implicació contreta amb
el compromís de donar continuitat a la filosofía fundacional de l’Associació
Escudella Solidària, i continuar gestionant el local de Passeig d’Olot 68 de
Girona com a espai popular a disposició, en igualtat d’oportunitats, de tothom
qui en vulgui desenvolupar projectes i/o activitats en benefici de la
ciutadania i d’acord amb els Estatuts d’Escudella Solidària i el respecte dels
Drets Humans.
-I amb això, s’acorda que un cop definit el nou equip gestor
del local i decidits els noms de les persones que conformaran la nova Junta
Directiva, es convocarà una Assamblea General Extraodinària per informar de tot
el procés i formalitzar el canvi de junta Directiva.
-Tantmateix, el nou equip gestor del local exercirà a partir
del Gener de 2017 (tot i que no s’hagi formalitzat el canvi de Junta), i els
representants de la junta Directiva sortint assumeixen el compromís moral i
ètic d’implicar-se en el procés de liquidació del deute contret amb el
propietari del local, fins a 31 de desembre de 2016.
3.Després d’haver informat
de les negociacions amb el propietari del local, i haver explicat el procés que
ha portat fins a la situació plantejada a l’Assamblea, passem a donar el nom de
les persones membres de la Junta Directiva sortint i presentem la proposta de
nova Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària.
Una nova junta Directiva conformada per persones membres de l’Associació
SIRAJ, l’ONG NouSol i la principal dinamitzadora del Rebost
d’Escudella Solidària i membre del Projecte d’Autogestió Som Pujarnol.
Així doncs, es passa a donar els següents noms:
JUNTA SORTINT
President: Xavier Villarreal Piedra
VicePresidenta:
Anna Lluisa Badia Boadella
Secretària: Rosa Maria Navarro Adell
Tresorer: David Mérida Cruz
Vocal: Antònia Vallés Majoral
Vocal: Josep Maria Dalmau Alsina
Vocal: Ramòn Macaya Bou
Vocal: Beatriz Madueño Solà
PROPOSTA NOVA JUNTA DIRECTIVA
President: Ahmed Rahou Raou
VicePresident: Joel López Beltrán
Tresorer: Yahya Riad
Secretari: Mohamed Chriyaa Alami
Vocal: Rosa Monjas Garcia
Un cop presentats els noms, les persones representants de la Junta
Directiva sortint sotmeten a votació de l’Assamblea que s’aprovi la renovació total
de la Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària.
Es vota a ma alçada i, per unanimitat, s’accepta la renovació total de
càrrecs de la Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària. Una renovació
que, encara que no obligatòriament de forma total, ja tocava segons els
Estatuts de l’Associació després de tres anys de la Junta actual al capdavant
de l’Associació.
Un cop aprovada la renovació total de càrrecs de la
Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària, informem que emplenarem i
presentarem la documentació necessària al Registre d’Entitats de la Generalitat
de Catalunya, per tal de formalitzar la renovació total de càrrecs de
l’Associació.
El representant de la Mancomunitat Sta. Eugènia-Can
Gibert present a l’Assamblea, i membre de la Junta Directiva sortint, recorda
als membres de la nova Junta de la importància que l’Associació Escudella
Solidària continui participant de la Mancomunitat i segueixi arrelada als
barris de Santa Eugènia de Ter i Can Gibert.
A més, proposa que l’Assamblea ordinària de la
Mancomunitat del mes de Març de 2017 es cel.lebri al local d’Escudella
Solidària per tal que es pugui presentar la nova Junta de l’Associació
Escudella Solidària.
Un dels socis assistents a l’Assamblea, pregunta als
representants de la nova Junta Directiva si hi ha la garantía de viabilitat i
continuitat del local d’Escudella Solidària.
I la resposta és que s’ha estudiat a fons aquest fet
abans d’assumir la seva entrada a la Junta, i plantejar la continuitat del
Projecte.
La generació de recursos propis a través de
l’activitat que es generi al local, ha de tendir a representar el 100% de les
despeses derivades del lloguer del mateix. I mentrestant aquest tant per cent
no sigui absolut, les principals Entitats usuàries del local aportaran el
diferencial entre els ingressos generats per la rendibilitat del local i el
100% de les despeses del seu lloguer i serveis derivats de la seva obertura.
Tantmateix, i com sempre hem defensat com a Escudella
Solidària, s’ha d’estar amatent a possibles subvencions publiques i/o
aportacions privades destinades al desenvolupament de Projectes plantejats per
la mateixa Associació i/o col.lectius usuaris de l’espai. Tot i que aquestes
possibilitats puntuals de finançament no han de suportar el gruix de les
despeses, per tal de no caure en una dependència de les mateixes, i han
d’actuar com a suports complementaris dins d’un context d’autofinançament i
autogestió del local.
Sabem que aquest escenari no és senzill. Però la
situació actual demostra que és posible i, any a any, s’ha anat augmentant el
tant per cent d’ingressos producte de recursos propis.
S’informa que s’anirà fent el traspàs d’algunes
tasques de representació i documentació de l’Associació, fins que el canvi de
Junta Directiva es formalitzi.
Tot i això, es recorda que la gestió del dia a dia de
l’Associació ja la desenvolupa, desde Gener de 2017, el nou equip gestor de
l’Associació Escudella Solidària.
I, per últim, es diu que es redactarà una Nota
Informativa per exposar els punts tractats en Assamblea, donar a conèixer la
renovació de la Junta Directiva i anunciar la continuitat del local d’Escudella
Solidària.
4.Al torn de Precs, algunes persones participants de l’Assamblea aprofiten
per agraïr i reconèixer la tasca desenvolupada, fins a la data, per la junta
Directiva sortint de l’Associació Escudella Solidària.
I amb això, donem per acabada l’Assamblea General
Extraodinària a les 22h.
No hay comentarios:
Publicar un comentario