lunes, 16 de enero de 2017

Acta Assamblea General Escudella Solidària 11.11.2016





1.D’acord amb el primer punt de l’Ordre del Dia, es presenta el següent balanç econòmic de l’Associació Escudella Solidària de l’exercici 2016:

INGRESSOS

Aportacions fixes mensuals d’Associacions/Colectius
-Associació SIRAJ: 1.155€ (105€/mes)
-Banda Girona ktras: 100€ (100€/mes)
-Compromís amb Girona: 400€ (200€/mes)
-PODEM Girona: 450€ (100€/mes fins a Juny)
-Talleristes (teràpies i tallers): 800€
-CiC: 50€/mes i 80 unitats ECOs
-EcoXarxa: 600€ (50€/mes)
3.555€

Altres aportacions per ús local
-SUARA: 800€ (5/5/2016)
-La Diana: 40€
-Omar: 50€
-Fundació Astres: 13€
903€
Aportacions Ajuntament de Girona
-1.428’67 (21/4/2016): liquidació Pressupostos Participats 2014
1.428’67€

Quotes socis/sòcies
-560€ gir bancari
-1.460€ efectiu
2.020€


Ingressos events puntuals
-Jornada solidàría escudella 1/2016: 356’61€
-FSCAT Girona 3/2016: 21.50€: 160€
-Sant Jordi 4/2016: 300€
-Dinar intercultural 5/2016: beneficis a Girona Acull
-Arrossada Popular i Marxa de Torxes 9/2016: 400€
-Concert Frontissa 10/2016: 120€
-Donacions bústia local: 150€
-Barraques 2016: ¿?
-Barra Bar concert recollida Joguines 12/2016: ¿?
1.486’61€

Ingressos pendents
-Ajuntament de Girona: 7.500€ (Pressupostos Participats 2016)
-SUARA: 800€ (ús local darrer trimestre 2016)
-Ktras: 400€ (Setembre, Octubre, Novembre, Desembre)
8.700€

Ingressos totals: 9.393’28€                   
Ingressos pendents: 8.700€
                                                                             18.093’28€

DESPESES

-IRPF: 1.600€ (400€/trimestre)
-Lloguer: 8.568€ (714€/mes)
-Reconeixement deute amb propietari IRPF 2014/15: 4.216’8€ (351’40€/mes)
-Sanció Hisenda per presentació tardana IRPF: 150€
-Llum: 1.095’42€
-Aigua:80€
-Alarma: 769’80€
-Assegurança: 242.11€
-Telèfon/Internet: 1.000€
-Interessos retorns i descoberts: 80€
-Material vari manteniment i neteja: 90€
-Material gràfic i de difusió: 200€
-Despeses defensa i assessorament jurídic i comptable: ¿?
Despeses totals: 18.092’13€

DEUTE AMB PROPIETARI
-Rebuts lloguer desde Maig fins a Desembre 2016: 5.712€
-Reconeixement deute de Setembre fins Desembre 2016: 1.405’60€
-Taxes escombraríes 2016: 622’80€
*S’ha de tenir en compte que hi ha 1.200€ de fiança que poden compensar el deute amb el propietari, en cas de finalització del contracte de lloguer.
DEUTE AMB IMPRESSOR GRÀFIC
-Empresa VIDCUS: 158€
DEUTE AMB SERVEIS JURÍDICS
-Salellas i Associats i honoraris advocat comunitat propietaris: ¿?
PENALITZACIÓ BAIXA SERVEI ALARMA
-En cas de donar de baixa el contracte de lloguer del local, hi hauria penalització a consultar per donar de baixa el servei d’alarma (aprox., 1.000€)

Total deute: 7898’40€
*si es tanca el local s’han d’afegir 1.000€ Securitas. Aquest deute es compensaría amb els 8.700€ pendents, els beneficis de barraques i de la barra de bar del concert de Nadal.




PLA DE VIABILITAT

Any 2016
-Despeses/mes: 1.507€
-Ingressos/mes: 1.507€ (744€ subvenció Municipal i 763€ recursos propis)
Any 2017
-Despeses/mes: 1.140€ (no hi haurà 351’40€ reconeixement deute, a més de poder-se renegociar el lloguer del local)
-Ingressos/mes: ¿?


2.D’acord amb el segon punt de l’Ordre del dia, es presenta la següent memoria de l’Associació Escudella Solidària de l’exercici 2016:

Memòria ESCUDELLA SOLIDÀRIA 2016

Desde fa gairebé 2 anys i 6 mesos que l'Associació ESCUDELLA SOLIDÀRIA desenvolupem, al nostre local de Passeig d'Olot 68 de Girona, activitats de formació, d'acompanyament a idees individuals i col.lectives, lúdiques, de suport logístic a Projectes d' emprenedoria, de facilitació en el dia a dia d'Entitats i Col.lectius de Girona, de debat i de culturització ciutadana.

Hi estem fomentant la participació, la sensibilització, el consum responsable i ecològic, l'aprofitament i el reciclatge, l'ús de la moneda social, l'accés lliure a la cultura i les noves tecnologíes, la igualtat d'oportunitats, la sociabilització, la sinèrgia, el respecte mutu i la interculturalitat.

I tot això, gràcies a l'ús compartit d'un espai comú de trobada que faciliti l'articulació de projectes conjunts.
A més, la nostra participació i organització d’actes populars al carrer s’ha vist augmentada amb l’objectiu de millorar la visibilitat de l’Associació, ampliar la nostra actuació a carrers i places, i buscar fòrmules de finançament alternatiu.

Els objectius fundacionals de l’Associació son reforçar la convivencia, el respecte, la cohesió i les relacions humanes per defugir de l’individualisme i el conflicte social.

També apostem per la igualtat d’oportunitats, la sinèrgia entre col.lectius, el suport a l’emprenedoria, i l’accés lliure a la cultura i noves tecnologíes. Uns objectius aquests últims que desenvolupem, en gran part, al local que tenim en règim de lloguer.

Empatia, respecte, solidaritat, participació, ilusió i suport mutu. Això és el que volem.

Aquest any 2016, l’acció d’ESCUDELLA SOLIDÀRIA s’ha basat en les següents línies bàsiques:
   -Dinamització local.
   -Habilitació del local.
   -Organització interna.
   -Sinèrgia amb d’altres col.lectius del territori, i participació a Plataformes Socials
   -Difusió de l’Associació a partir d’activitats al carrer.
   -Gestió per trobar finançament, pla de viabilitat i organització activitats externs per fer front a costos fiscals derivats del local.      
   -Relació amb la comunitat veïnal i procés judicial.
   -Relació amb el propietari del local i plantejament de diverses fòrmules de pagament.
La massa social de l’Associació consta d’una seixantena de socis/sòcies i unes 12 Entitats/Col.lectius col.laboradors.
El grup de treball de l’Associació Escudella Solidària som 7 persones, de les quals només dos formem part de la Junta.
S’ha generat molta activitat, la qual desglossem tot seguit:

1.Activitat desenvolupada al local.
    
   -Formació: s’hi desenvolupen clases de català per a adults, de reforç escolar, d’àrab i de castellà per a adults, suport escolar d’Estiu, punt d’internet, biblioteca i punts de lectura.
   -Acompanyament: s’hi porten a terme sessions d’acompanyament de projectes de la Cooperativa Integral Catalana, de treball individual i grupal per part de la Cooperativa Suara, de consulta a tothom qui s’adreça al local i de derivació si així és necessari, i de suport a projectes col.lectius i d’autoocupació com Som Pujarnol.
   -Emprenedoria i coworking: el local d’Escudella Solidària ha actuat com a trampolí per a projectes emprenedors d’autoocupació, dotant a les persones de la infraestructura necessària per engegar els seus projectes a un preu just. S’han acollit, per exemple, activitats comercials i d’acupuntura.
   -Rebost: els Dimarts hi ha projeccions de documentals i obertura del Rebost d’Escudella Solidària, a on es vol sensibilitzar de l’ús responsable, de proximitat i ecològic, fomentar la circulació de la moneda social, recolzar l’autoocupació i esdevenir un punt de distribució dins la xarxa catalana de la Central d’Abastiment Català.
   -Ràdio: s’ha habilitat un espai amb la infraestructura suficient com per portar a terme una activitat de ràdio oberta a tothom qui en vulgui fer ús, amb l’objectiu de facilitar la informació ciutadana, el debat, la difusió de la cultura i la llengua, la formació de joves en la comunicació 2.0 i, per suposat, l’activitat habitual de Ràdio Compromís.
   -Teràpies i activitats de cos: actualment hi ha dos persones que imparteixen clases de Ioga a un espai habilitat per desenvolupar-hi aquest tipus d’activitat. A més, i de forma puntual, s’han pogut impartir sessions de teràpies diverses.
   -Xerrades: el Hall del local ha acollit diverses xerrades de temàtiques variades, presentacions i altres.
   -Tallers i oci: al local s’han acollit tallers de pancartes per l’1 de Maig, tallers de té i altres activitats lúdiques de diversos formats.
   -Reunions i Assamblees: al local s’hi han acollit reunions de tota mena, Assamblees i altres espais d’organització, per als col.lectius que col.laboren amb l’Associació Escudella Solidària.
   -Infraestructura: el local ha actuat com a infraestructura per a col.lectius com Banda Girona-Ktras, Associació SIRAJ, ONG NouSol, PODEM, Compromís amb Girona, EcoXarxa, Cooperativa Integral Catalana, AMPA Montfalgars, Institut Sta. Eugènia, Cooperativa SUARA, Fundació OSCOBE, Fundació Astres, el col.lectiu Juvenil de la Frontissa i altres formes d’organització ciutadana.

2.Activitats puntuals desenvolupades dins i fora del local.
Amb l’objectiu de visibilitzar l’Associació Escudella Solidària, participar d’altres projectes i buscar fòrmules de finançament alternatiu, hem dinamitzat i organitzat algunes de les activitats enumerades a continuació:

-Jornada Solidària a Can Ninetes: hi ha activitats infantils, tallers, dinar intercultural, berenar, concert i sorteig de productes Escudella Solidària. A la jornada hi assisteixen unes 250 persones i es desenvolupa al Centre cívic Can Ninetes.

-Taller de Grafismes i debat per a la consciencia social (12.2.2016): s’organitza una presentación de diapositives per fomentar la conscienciació ciutadana, el debat i l’anàlisi del context social,

-Carnestoletes 2016: participem, com a comparsa, de la Rua del Carnestoltes 2016 dels barris de Sta. Eugènia i Can Gibert del Pla.

-Judici d’Escudella Solidària amb la comunitat veïnal: amb el suport de grups municipals i part del teixit associatiu de la ciutat, assistim al judici contra la comunitat veïnal amb un ampli seguiment mediàtic.

-Sessió informativa Drets Laborals : amb la col.laboració del sindicat CC.OO, s’organitza una sessió informativa per resoldre dubtes sobre les relacions laborals de la persona treballadora i empresa.

-Presentació en societat de l’Associació SIRAJ: col.laborem i participem de la jornada de presentación de l’Associació SIRAJ, com a col.lectiu participant d’Escudella Solidària.

-Fòrum Social Català de Girona 2016: participem del FSCAT 2016 amb la gestió del Bar, l’Arrossada a càrrec de Som Pujarnol i la dinamització d’una xerrada sobre espais autogestionats a Girona, a on participem Escudella, Som Pujarnol, Salvadora Catà, Ateneu Eugenienc i Ateneu ComaCros, entre d’altres.

-Sant Jordi 2016: posem parada informativa i de venta de Roses a la Plaça Catalunya de Girona. A més, fem intercanvi de llibres.

-Projeccions Rebost: cada Dimarts es projecta un documental o película de temática social, amb l’objectiu de conscienciar a la gent en temes com la sostenibilitat, la lluita social, el reciclatge, el consum responsable i models alternatius al capitalisme, entre d’altres.

-Taller de pancartes per l’1 de Maig de 2016: amb l’objectiu de mobilitzar el màxim degent per la manifestació del dia del treballador (1 de Maig), i contribuir en que hi hagi més color a les manifestacions, organitzem un taller de pancartes durant tots els Divendres del mes d’Abril al local.
-Concert Solidari amb les persones refugiades de Síria: organitzem, conjuntament amb la Plataforma Girona Acull, refuGis, en Consell d’Estudiants de la UdG, l’Associació dels Amics de la Música de Girona, el Centre Cívic Can Ninetes i altres col.lectius, un dinar i concert solidari de recollida de fons pels camps de refugiades d’Idomeni. En total es recullen uns 800€, els qual s’entreguen a la Plataforma Girona Acull. Hi assisteixen unes 150 persones al Can Ninetes.
                
-Dinamització Pl. Pere Calders Can Gibert del Pla: conjuntament amb el Centre Cívoc Can Ninetes, organitzem dos activitats de dinamització consistents en una timbalada i futbol ensabonat. Durant els dos Dimecres de l’activitat hi participen uns 150 nens i nenes.

-Xerrada a l’Ateneu Salvadora Catà de Girona: juntament amb la Cooperativa Integral Catalana i EcoXarxa, organitzem una xerrada sobre la moneda social, la promoció del Rebost d’Escudella Solidària i la Central d’Abastiment Català.

-Arrossada Popular Escudella Solidària: organitzem, dins del programa de la Festa Major de Santa Eugènia de Ter, una Arrossada Popular amb l’objectiu de participar de la festa, visibilitzar l’Associació i, per suposat, finançar el projecte. Hi col.laboren l’Associació dels Amics de la Música de Girona i el projecte Som Pujarnol, i assisteixen unes 100 persones.

-Marxa de Torxes 2016: en col.laboració amb Òmnium Gironès, participem de la Marxa de Torxes 2016 de Girona portant el Bar a la Plaça del vi a l’arribada de la gent i el concert posterior. A l’acte hi assisteixen unes 600 persones.
-Festival Frontissa Santa Eugènia de Ter: organitzem, conjuntament amb Òmnium Gironès i l’Ateneu Eugenienc, un concert de Hip Hop a on participa el col.lectiu de joves d’Escudella Solidària. Els beneficis de la barra es queden pel projecte i assisteixen unes 150 persones.

-Barraques de Fires de Girona 2016: col.laborem amb la ONG NouSol en la gestió i torns de la barraca de Fires, a on participen diversos projectes socials, culturals i d’autoocupació, recolzats per l’Associació. L’objectiu és visibilitzar Escudella Solidària i, per suposat, aconseguir finançament. Cedim un torn de barraca a la Plataforma Girona Acull com a col.laboració amb la seva tasca.

-Concert Solidaria de recollida de joguines: com cada Nadal, i en col.laboració amb l’Associació dels Amics de la Música de Girona i el Centre Cívic Can Ninetes, organitzem aquest concert de Nadal a on el preu de cada entrada és una joguina en bonestat i portem el servei de bar.


Així doncs, aquest ha estat l’activitat desenvolupada per l’Associació Escudella Solidària durant l’any 2016.

3.D’acord amb el tercer punt de l’Ordre del dia, es donen les següents informacions per debatre el futur de l’Associació i la viabilitat del nostre local.

-S’informa que, arrel de l’aprovació del projecte d’Escudella Solidària dins els pressupostos participats 2016 de Sta. Eugènia i Can Gibert del Pla, ens pertoca una partida de 7.500€ en concepte de pagament de lloguer del local. El projecte presentat especificava que la sol.licitut de 7.500€ corresponen al 50% de les despeses totals derivades del lloguer del local, doncs el 50% restant es financia amb recursos propis tal i com s’especifica al balanç econòmic.

Un cop es va aprovar aquesta partida, es va negociar amb el propietari el pagament en diferit de l’import del lloguer del local a mesura que se’ns abonés, per part de l’Ajuntament de Girona, les quantitats corresponents a mesura que es presentin les justificacions dels diners rebuts. Una proposta que el propietari del local de Passeig d’Olot 68 de Girona, va aprovar.

Però el retard de l’Ajuntament de Girona en el pagament de la partida de Pressupostos participats 2016, ha generat un deute amb el propietari el qual surt especificat al balanç econòmic presentat anteriorment. Un retard que, segons recents converses amb els departaments tècnics de l’Ajuntament, ens portarà a la signatura del conveni al Gener/Febrer i al cobrament del primer import acordat al Març/Abril de l’any 2017.

S’informa que el propietari ja ha manifestat la seva molèstia pel deute acumulat, corresponent a les rendes pendents desde Maig de 2016. I es fa arribar el seu posicionament amb el qual rescindirem el contracte de lloguer si no liquidem el deute acumulat abans d’acabar l’any 2016. A més, mentres no es regularitzi el pagament no hi haurà petició de reobertura de la porta d’emergència per part del propietari del local.
Informem que la situació no deixa gaire marge de maniobra, doncs fins Abril de 2017 no hi ha previsió de cobrar la partida de pressupostos participats i, per tant, liquidar el deute.

És per aquest motiu que desde la Junta directiva de l’Associació Escudella Solidària es fa la proposta de rescindir el contracte de lloguer amb el propietari del local, arribar a un acord de tancament que deixi el saldo pendent a 0 i, posteriorment, obrir la porta a que un altre col.lectiu o conjunt d’Entitats facin un pas endavant en el lloguer del local.

El fet que el saldo pendent d’ingressar per part de l’Ajuntament de Girona coincideixi  amb el deute acumulat amb el propietari, ens permet tancar l’acord fent les paus amb la condició que se li farà entrega dels diners de Pressupostos Participats a mesura que l’Associació els rebi. I el mes i mig de marge que hi ha fins a final d’any, dona temps suficient per conèixer propostes alternatives a la gestió del local.

-Coincidim en la viabilitat de la gestió del local, tal i com demostra haver tingut capacitat d’assumir, amb recursos propis, més de la meitat de les despeses generals de l’espai

Admetem, però, que encara falta l’altre 50% del finançament per poder generar de forma autónoma. I lamentem dependre de tercers (Ajuntament de Girona) que no compleixin els compromisos adoptats.

De cares al 2017, i amb el reconeixement del deute ja liquidat amb el propietari, les despeses del local es veuran reduïdes a 1.200€ i el % de finançament propi s’augmentaria al 70%.

Tothom està d’acord en que la infraestructura que hem aconseguit és única a Girona, i seria una llàstima haver de tancar el local degut a que ens hauríem de desprendre’s de tot el mobiliari acumulat abans del 31 de Desembre de 2016.

-Com a Associació Escudella Solidària, hem aconseguit l’objectiu de facilitar un paraigües legal i en forma d’infraestructura per a que es puguin tirar endavant projectes individuals i col.lectius. A més, i tal com reflecteix la memoria 2016, la quantitat d’activitats externes i programes de dinamització al carrer demostren que l’Associació Escudella Solidària no és només la gestió d’un local, sinó que té molt bona nomenada a la ciutat de Girona per la seva intensa activitat, tasca de cohesió i defensa de la cultura popular, i ha teixit ponts de col.laboració i sinèrgia amb diversos col.lectius de la ciutat.

Ara toca que aquelles  que fan ús regular del local es facin càrrec de la gestió del seu dia a dia enlloc que aquestes tasques recaiguin sobre una o dos persones.

Però per aconseguir que s’articuli un grup de gestió que permeti la delegació de tasques per part de quí les ha desenvolupat fins ara, cal que les persones que han assumit el gruix de la gestió, justes ja d’energia, facin un pas al costat i permetin que d’altres assumeixin la responsabilitat.

És per això que es posa sobre la taula la dimissió de la Junta Directiva actual de l’Associació Escudella Solidària, amb l’objectiu que d’altres n’assumeixin les vacants i que les persones sortints s’alliberin de temps per poder promoure, desde la figura de vocals de l’Associació, activitats i projectes diversos.

Recordem que tenim fins a final d’any per definir el futur de l’Associació i la gestió del local. Així doncs, acordem que es convocarà una altre Assamblea General abans de final d’any per aprovar la renovació de càrrecs (si hi ha persones que es presenten com a Junta Directiva), o bé per formalitzar la dissolució de l’Associació (si ningú s’hi presenta com a relleu).

-Donat a que es necesita temps per païr la información donada, estudiar propostes alternatives de gestió del local i postular-se com a relleu a la Junta Directiva, acordem donar-nos una semana de marge i fixem successives trobades setmanals  internes a on plantejar tots aquests escenaris i treballar en el futur de l’Associació i el local, abans de final d’any 2016.

Així doncs, la propera trobada es fixa pel Divendres 18 de Novembre a les 19:30h al local d’Escudella Solidària.

Entenem que potser calia un canvi de xip, i que la gestió compartida suposa també responsabilitats compartides.

4.No hi ha intervencions al torn de Precs i Preguntes.

I amb això, donem per acabada l’Assamblea a les 21:30h




No hay comentarios:

Publicar un comentario